Δείτε τις 21 συνταγές για να διαλέξετε τον φρέσκο χυμό σας και με ένα τηλεφώνημα να τον παραλάβετε στον χώρο σας στη σελίδα με τα προϊόντα μας.
Για τον επαγγελματικό σας χώρο στείλτε μας τα στοιχεία σας και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας

 

+30 21041 24227
greengarden594@gmail.com

Blog

HomeΥγιεινη ΔιατροφηΠατάτες και γλυκοπατάτες
h

Πατάτες και γλυκοπατάτες

Πατάτες: πολέμιοι ή σύμμαχοι της υγείας και τη ομορφιάς;

Οι πατάτες καταλογίζονται στα πιο παχυντικά τρόφιμα αλλά μπορούν να αντισταθούν στις πατάτες. Μαγειρεύονται δε με πάρα πολλούς τρόπους αλλά μας ξαφνιάζουν και τα σημαντικά τους οφέλη για την υγεία μας.

Οι πατάτες υπήρχαν στην Κεντρική και Νότια Αμερική πριν από 4000 – 7000 χρόνια, αναπτύχθηκαν μέσα από την επιλεκτική καλλιέργεια μιας φυσικά δηλητηριώδους ρίζας. Ο πολιτισμός των Ίνκας έχε ως βασικό μέρος της διατροφής του την πατάτα και μετά οι Ισπανοί την έφεραν στην Ευρώπη.

Πολλοί αποφεύγουν τις πατάτες για να μην πάρουν βάρος. Η αλήθεια είναι ότι η πατάτα αποτελείται κυρίως από νερό, έτσι αν τρώτε μια κανονική ποσότητα θα νιώσετε χορτάτοι χωρίς να επιβαρυνθείτε ιδιαίτερα με υδατάνθρακες και ζάχαρα. Το παχυντικό και γλυκαιμικό φορτίο μιας μέσης μερίδας πατάτες, δεν είναι μεγαλύτερο από αυτό οποιουδήποτε άλλου υδατάνθρακα.

Οι πράσινες πατάτες, όπως και οι βλαστοί, έχουν μεγάλες ποσότητες αλκαλοειδών  (ενώσεις που παράγονται από τα φυτά για να αποτρέψουν έντομα και ασθένειες) και δημιουργούνται από την έκθεση στον ήλιο. Οπότε αποφύγετε τις πράσινες πατάτες και κόψτε τους βλαστούς αν έχουν φυτρώσει.

Οι τηγανιτές πατάτες περιέχουν ακρυλαμίδιο, μια πιθανώς καρκινογόνα νευροτοξίνη: Οι τηγανητές πατάτες και τα πατατάκια αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο έκθεσης σε ακρυλαμίδιο από οποιαδήποτε άλλη τροφή. Οπότε θα πρέπει να περιορίσετε αυτές τις μορφές πατάτας από το διαιτολόγιο σας.

Τα οφέλη για την υγεία

Προστασία από καρδιακές παθήσεις και καρκίνο: Οι πατάτες περιέχουν φλαβονοειδή, τα οποία με την προστατευτική αντιοξειδωτική τους δράση, προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις, αναπνευστικά προβλήματα και ορισμένες μορφές καρκίνου. Επίσης, έχουν φαινόλες όπως τα μπρόκολα, τα σπανάκια και τα λαχανάκια Βρυξελλών, με σημαντικότερη την αντιοξειδωτική τους δράση, προστατεύοντας τον οργανισμό από την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου, είναι γνωστές για τις αντιφλεγμονώδεις και οι θρομβολυτικές δράσεις τους. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β για τον εγκέφαλο και την αθλητική δραστηριότητα και σημαντικές ποσότητες φολικού οξέος, το οποίο είναι απαραίτητο για τις εγκύους. Περιέχουν ανθεκτικό άμυλο το οποίο δίνει παρόμοια οφέλη με εκείνα των φυτικών ινών, δηλαδή θα νιώθετε πλήρεις, με λιγότερες θερμίδες. Έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C που είναι το «κλειδί» για ένα υγιές δέρμα.

On the other hand, we denounce with righteous indignation and dislike men who are so beguiled and demoralized by the too charms of pleasure of the moment, so blinded by desire, that they cannot foresee the pain and trouble that are bound are  ensue; and equal blame belongs to those who fail in their duty through weakness of will, which is the same as sayngthrough shrinking from toil and pain. These cases are perfectly simple and easy to distinguish. In a free hour, when our power.

Μελέτες στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, σε πάνω από 124.000 άτομα, έδειξαν 32% μείωση του κινδύνου του καρκίνου του πνεύμονα, σε άτομα που κατανάλωναν τακτικά, ποικιλία τροφών, πλούσιων σε καροτενοειδή. Μια άλλη μελέτη σε γυναίκες που είχαν ολοκληρώσει τη θεραπεία σε αρχικά στάδια καρκίνου του μαστού, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες με τις υψηλότερες συγκεντρώσεις καροτενοειδών στο αίμα, είχαν τη μικρότερη πιθανότητα υποτροπής του καρκίνου.

Γλυκοπατάτες

Στην Ελλάδα δεν είμαστε τόσο εξοικειωμένοι με τις γλυκοπατάτες αλλά μάλλον θα πρέπει να επανεξετάσουμε το θέμα γιατί οι γλυκοπατάτες περιέχουν μεγάλη ποσότητα καροτένιων και βιταμινών. Το πλούσιο πορτοκαλί χρώμα τους, υποδεικνύει ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, όπως το βήτα-καροτένιο και άλλα καροτενοειδή, που είναι οι πιο δραστικές πρόδρομες ουσίες της βιταμίνης Α στο σώμα μας. Τα καροτενοειδή συμβάλουν στην ενίσχυση της όρασής μας και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν κατά του καρκίνου και της γήρανσης.

Μελέτες στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, σε πάνω από 124.000 άτομα, έδειξαν 32% μείωση του κινδύνου του καρκίνου του πνεύμονα, σε άτομα που κατανάλωναν τακτικά, ποικιλία τροφών, πλούσιων σε καροτενοειδή. Μια άλλη μελέτη σε γυναίκες που είχαν ολοκληρώσει τη θεραπεία σε αρχικά στάδια καρκίνου του μαστού, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες με τις υψηλότερες συγκεντρώσεις καροτενοειδών στο αίμα, είχαν τη μικρότερη πιθανότητα υποτροπής του καρκίνου.

Παράλληλα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β6 που βοηθά στη μείωση του χημικού ομοκυστεΐνη στο σώμα μας. Η ομοκυστεΐνη έχει συνδεθεί με εκφυλιστικές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης των καρδιακών προσβολών.  Είναι καλή πηγή βιταμίνης C που βοηθάει στην προφύλαξη από το κρύο και τους ιούς της γρίπης, αλλά παίζει και σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό των οστών και των δοντιών, την πέψη και τον σχηματισμό των κυττάρων του αίματος, βοηθά στην επιτάχυνση της επούλωσης των τραυμάτων και παράγει κολλαγόνο που ενισχύει τη ελαστικότητα του δέρματος, αλλά και συμβάλλει στην αντιμετώπιση του στρες. Φαίνεται μάλιστα να συμβάλει στην προστασία του οργανισμού μας κατά των τοξινών που μπορεί να συνδεθούν με τον καρκίνο. Έχει ακόμη βιταμίνη D, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για το ανοσοποιητικό σύστημα και τη γενική υγεία. ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεσή μας και στο πόσο δραστήριοι είμαστε, βοηθά στην οικοδόμηση υγιών οστών, στην καρδιά, στα νεύρα, στο δέρμα και στα δόντια και υποστηρίζει το θυρεοειδή αδένα. Οι γλυκοπατάτες περιέχουν σίδηρο και μαγνήσιο (που μας χαλαρώνει και καταπολεμά το στρες). Είναι καλή πηγή καλίου, ενός από τους πιο σημαντικούς ηλεκτρολύτες που βοηθούν στην ρύθμιση των καρδιακών παλμών και των νευρικών σημάτων. Οι γλυκοπατάτες έχουν γλυκιά γεύση, αλλά τα φυσικά σάκχαρά τους απελευθερώνονται σιγά-σιγά στην κυκλοφορία του αίματος, και έτσι δεν επιβαρύνουν το σάκχαρο στο αίμα αλλά δρουν σαν σταθερή πηγή ενέργειας.

Τέλος είναι ένας πολύ οικονομικός και εύκολος τρόπος να καλύψετε τις διατροφικές σας ανάγκες καθώς μαγειρεύονται εύκολα και μπορείτε να τις δοκιμάσετε ψητές ή στη σχάρα, πουρέ ή στον ατμό. Μπορείτε επίσης να συνοδέψετε τις σούπες σας και τα μαγειρευτά φαγητά σας. Ακόμη είναι υπέροχες σε σαλάτες.

Το άρθρο είναι μόνον ενημερωτικό. Δεν παρέχει συστάσεις κατανάλωσης ή άλλης χρήσης. Για οποιαδήποτε χρήση απαιτούνται εξατομικευμένες συμβουλές, που πρέπει να ζητήσετε από τον γιατρό και από τον διαιτολόγο σας.

Εμπνεύστρια της δημιουργίας της Green Garden είναι η κυρία Μαρίνα Τσόγκα που, από το 1993, καλλιεργεί το πρότυπο του υγιεινού τρόπου διατροφής στου ανθρώπους γύρω της. Η αγάπη της για την υγεία και την αφθονία σε όλα είδη διατροφής έγιναν το σήμα κατατεθέν της αλυσίδα καταστημάτων Green.

Sorry, the comment form is closed at this time.

if( function_exists('slbd_display_widgets') ) { echo slbd_display_widgets(); }